Trénujte podle své tepové frekvence

Informace o nové službě pro klienty fitness klubu doubleDRIVE, a pro ty, kteří ještě členství zvažují a nebo nás zatím ještě nenavštívili.

Stručně o tom, proč je dobré trénovat podle tepové frekvence.

Využíváním údajů o tepové frekvenci z vašeho tréninku odstraníte náhodu a mylné domněnky. Okamžitě totiž vidíte, jak tělo reaguje na tréninkovou zátěž. Bez ohledu na vaši zkušenost nebo zdatnost tedy víte, zda trénujete správně, abyste dosáhli požadovaných výsledků. A vzhledem k tomu, že trénink na základě tepové frekvence pomáhá sledovat vaše zlepšení, budete neustále dělat pokroky a vyhnete se tzv. „plató efektu“, čili obdobím bez růstu výkonnosti. Zároveň si snížíte riziko bolesti a zranění. A hlavně, trénink bude zábavnější!


Vyhněte se přetrénování

Soustavně trénovat na hranici vlastních možností je kontraproduktivní. Některé tréninky by měly být volnější, zatímco jiné by být náročnější a prověřit novým způsobem vaše schopnosti. Trénink na základě tepové frekvence nabízí správnou kombinaci různých intenzit. Například když se cítíte nemocní nebo unavení, můžete mít tepovou frekvenci při tréninku vyšší než normálně. Abyste zůstali ve stejném pásmu, musíte snížit intenzitu tréninku, takže tělu dopřejete potřebný odpočinek. A když se cítíte lépe než obvykle, můžete trénovat opravdu intenzivně, a přitom dodržíte svá tréninková pásma. V důsledku toho si zlepšíte kondici, budete se cítit svěží a vyhnete se psychickému i fyzickému vyčerpání.


Poznejte lépe své tělo

Tepovou frekvenci může ovlivnit spánek, kofein a jiné faktory. Jestliže však trénujete soustavně, měli byste začít pozorovat, jak vaše srdce reaguje na tělesnou námahu. Pokud vám trénink přijde méně náročný a snadno dodržujete předepsaná tréninková pásma, víte, že jste se zlepšili.


Sledujte své pokroky

Jak se vaše zdatnost bude zlepšovat, budete snadněji dodržovat tréninková pásma. Můžete si tedy prohlížet, jak intenzivně jste trénovali při konkrétním tréninku, a také sledovat své pokroky při plnění vašich plánů a cílů.


Zrychlete

Skutečnou mírou zdatnosti je schopnost zvládnout větší množství práce (př. běžet vyšší rychlostí) při stejné úrovni intenzity (tepové frekvenci). Špičkové trenažéry zn. STAR TRAC v našem fitness klubu vám tuto změnu ukazují porovnáním tepové frekvence s tempem (rychlostí) běhu. Když například zahájíte tréninkový plán, už rychlá chůze může pro vás představovat zátěž a v důsledku toho se zvýší vaše tepová frekvence. Když se budete zlepšovat, uvidíte, jak se vaše tempo při různých tepových frekvencích mění. Za několik měsíců dokážete klusat nebo dokonce běžet při stejné tepové frekvenci, při jaké jste dříve pouze chodili.

Více podstatných informací získáte na recepci fitness klubu doubleDRIVE.

MYZONE™ systém

Při nejrůznějších pohybových aktivitách můžete využít v doubleDRIVE clubu Jihlava systém MyZone™, systém monitoringu srdeční aktivity.