Kondiční cvičení

Zdravá záda

Lekce zdravá záda jsou funkčním zapojením důležitých svalových skupin a jejich cvičením děláte něco pro své zdraví a dobrý pocit ze svého zpevněného a ohebného těla.

Hlavní náplní lekcí zdravá záda je právě protažení zkrácených svalů a posílení oslabených svalů zad a břicha. Při použití různých cvičebních a balančních pomůcek zapojíme svaly celých zad  a samozřejmě svaly břišní, které rovněž plní důležitou součást zpevněného svalstva celého trupu.


Pevné břicho

Při posilování břišních svalů se nejvíce zaměřujeme na posílení přímého svalu břišního, dále na spodní a střední část přímého a šikmé svaly břišní. Tyto partie bývají nejčastěji oslabené. Břišní svaly se spolu se zádovými svaly podílí na správném držení těla. Cviky jsou tudíž naměřeny na posilování přímých a šikmých svalů břišních. Část lekce je zaměřena na posilování svalů zad. Břišní svaly, zádové svaly a vzpřimovače zad je třeba posilovat stejnoměrně.


Pěkné pozadí

Lekce je zaměřená na posilování svalů spodní poloviny těla. Zaměřuje se na zpevnění hýžďových a stehenních svalů. Fitness instruktor nezapomíná zapojovat i ostatní svalové skupiny nohou. Cvičí se vahou vlastního těla, ale rovněž s lehkou zátěží a dynamicky. Zapojují se různé cvičební pomůcky, aby byla lekce vždy kreativní a přínosná.


CORE střed těla

Core, neboli střed těla, je označení pro skupiny svalů, které nazýváme hlubokým stabilizačním systémem. Jsou uloženy pod povrchovým svalstvem a patří sem pánevní dno, sval příčný břišní, dýchací sval (bránice), vzpřimovače páteře a zadní snopce vnějších šikmých břišních svalů. Jejich posílením docílíme správného rovného držení těla, můžeme odstranit potíže s bolestmi zad, krční páteře, ale také kyčlí, kolenou a ramen, posílením pánevního dna můžeme podpořit sexuální funkce a zabránit inkontinenci.

Posílením středu těla, především pánevního dna si také ženy mohou usnadnit obtížnost početí i stavu po porodu. Střed těla je důležitý pro všechny silové a kondiční programy těla. Vytváří totiž stabilitu pro všechny ostatní pohyby. Pomáhá také předcházet zraněním a nerovnováze v důsledku nestabilního trupu. Při cvičení zapojíme balanční cvičební pomůcky, jako bosu®, overball, velké míče  a soustředíme se na správné provedení cviků.


Body style cardio

Intenzivní aerobní lekce zaměřena na procvičení a zpevnění svalů celého těla.

Aerobní trénink zaměřený na rychlé spalování podkožního tuku, zvyšování kondice a vytrvalosti. Cardio body posiluje se činnost srdce, plic a dochází k formování svalových skupin celého těla, včetně nohou, hrudníku, ramen a břicha. Široká škála pohybů v rámci tohoto cvičení nabudí váš metabolismus a maximalizuje vaše výsledky.


Tabata (HIIT)

Tabata je velmi efektivní a náročná metoda intervalového tréninku, při kterém se zvyšuje fyzička i síla zároveň – získáte aerobní kondici i nárůst dynamiky.


Závěsný systém TRX ®

Fitness víkendy v City Parku Jihlava – Foto TRX

TRX - revoluční metoda cvičení

TRX® je zkratka pro „Training Resistance Exercise“. TRX® závěsný systém je originální nářadí využívající pouze hmotnost cvičence jako dominantní faktor pro zátěž při cvičení. TRX® buduje svalovou sílu, rovnováhu, flexibilitu a aktivuje stabilizační svalstvo po celou dobu cvičení. Je určen pro cvičence všech fitness úrovní, tedy od začátečníků až po elitní sportovce.

Co takhle na chvíli zapojit do vašeho tréninku váhu vašeho těla jako hlavního odporu pro intenzitu Vašeho tréninku?
Pojďte společně s námi v doubleDRIVE clubu vyzkoušet TRX®, unikátní novinku vstupující na český trh, která si ve světě již své pevné místo vydobyla.

Cvičte pouze s váhou vlastního těla

TRX® můžete provádět nekonečné množství cviků, kdy jedinou intenzitou je úhel Vašeho těla oproti závěsnému bodu a Vaše tělesná hmotnost.  Po celou dobu cvičení na TRX® je vždy cvičeno pouze s váhou vlastního těla a to ve všech třech rovinách pohybu, což je nejoptimálnější pro komplexní uplatnění pravidel funkčního tréninku. Intenzitu lze však také zvýšit či snížit změnou postoje cvičence oproti závěsnému bodu.

Je neuvěřitelné, jak posunutí těla o pouhých pár centimetrů změní intenzitu prováděného prvku. V každý okamžik či po každém opakování si lze intenzitu velmi snadno přenastavit. Čím jsme níže pod závěsným bodem, tím se intenzita zvyšuje a naopak. Nejlepší intenzita je taková, abychom vnímali, že posledních pár opakování je prováděno téměř do úplného vyčerpání svalové síly.

Cvičení na TRX® se může zdát jako velmi snadné, ale opak je však pravdou. TRX® byl vyvinut americkými  vojenskými, speciálními jednotkami, kteří TRX® hojně využívají při svých trénincích na svých základnách i mimo ně. TRX® procvičí nejen svalové partie, které jste zvyklí procvičovat při svých trénincích, ale zejména zapojí svaly, o kterých jste doposud nevěděli. Při provádění každého cviku je maximálně aktivováno stabilizační svalstvo a jsou zachována všechna pravidla funkčního tréninku.

Zveme vás do doubleDRIVE clubu na vedené lekce s osobním trenérem, případně lze TRX® využít k samostatnému cvičení.


TRX ® Rip Trainer

Cvičení je zaměřeno především na rotace těla a s nimi spojenou koordinaci pohybů a udržování rovnováhy celého těla.
Po celou dobu tréninku se cvičí s váhou vlastního těla a proti odporu expandérů, které mají několik zátěžových variant.
Intenzita cvičení spočívá v tlaku na páku, která je nastavitelná pozicí úchopu, úhlem rotace a vzdáleností TRX – Rip traineru od místa uchycení.
Cvičení podporuje stimulaci základních pohybů některých bojových sportů, pádlování, tenisu, hokeje, golfu ale i pohybů z běžného života (zvedání či přemísování předmětů).


BOSU ®

Fitness víkendy v City Parku Jihlava – Foto BOSU

BOSU® cvičení je velmi oblíbený systém cvičení určený pro zpevnění svalů celého těla. Základem BOSU® cvičení je speciálně vyvinutá nafukovací kopule, kterou používáme jak stranou rovnou, tak vypouklou. Název vznikl jako zkratka pro „both sides up“ tedy v překladu „obě strany nahoru“.

BOSU® Balance Trainer je určen pro různé druhy balančních, rehabilitačních, relaxačních a posilovacích cvičení, tato důmyslná pomůcka se využívá v aerobních centrech, sportovních oddílech, rehabilitačních centrech i domácnostech. BOSU® Balance Trainer má svůj původ v rehabilitaci. Díky širokému rozsahu použití může BOSU® cvičení používat osoba jakékoli věkové kategorie od amatérů až po vrcholové sportovce.


Flexi bar, Kettlebelly…